The Sugarfighters

We bakken van alles, als het maar zoet is en natuurlijk zonder geraffineerde suikers en andere onnatuurlijke ingrediënten. Onze snack wordt juist een bron van vitaminen en mineralen! De kinderen in onze bakworkshops zijn de jury. Is het een Top of een Flop?

Waarom is rauwe cacao gezonder dan normale cacao?

Het verschil tussen rauwe cacao en normale cacao, is dat rauwe cacao onder lage temperatuur gereinigd en gedroogd wordt. Daarmee blijven de vitaminen en andere voedingsstoffen erin beter bewaard. Maar ga je bakken met cacao, dan hoef je geen rauwe (en duurdere) cacao te kopen.

Rauwe cacao zit vol magnesium. Heel belangrijk voor je energie en het bevat daarnaast ook antioxidanten wat je lichaam helpt om gezond te blijven doordat het vrije radicalen helpt uit te schakelen.

Ook wordt je gelukkig van chocolade :) Het bevat namelijk serotonine en dat stofje maakt ons blij.

Check onze recepten!
Wij bakken vaak met cacao, zoals deze gezonde Lions: https://www.thesugarfighters.nl/recepten/recept.php?recept=Gezonde%20lions.

Waarom is donker fruit zo gezond?

Donker fruit zijn bramen, blauwe en zwarte bessen. Vooral de wilde en anders de biologische zijn super gezond, want ze houden je lijf en geest gezond en sterk! Het is een indirecte antioxidant en dit betekent dat ze je helpen om de vrije radicalen in je lichaam (schadelijke stoffen) uit te schakelen. Handig toch! Dus lekker veel van snoepen.

Wij maken vele heerlijke en pure snacks en drankjes met donker fruit. De kids vinden het heerlijk :)

Check onze recepten!
Eén van onze toppers is dit gebakje, gemaakt met blauwe bessen en andere super gezonde ingrediënten: https://www.thesugarfighters.nl/recepten/recept.php?recept=Blauwe%20bessen%20cheesecake

Waarom zijn ongebrande noten zo gezond?

Houdt je kind niet zo van nootjes? Stop de noten in een smoothie of in een andere gezonde traktatie!Gezonde noten zijn; amandelen, cashewnoten, paranoten, hazelnoten, macadamianoten, pecannoten, pistachenoten en walnoten. Veel kinderen houden wel van pinda's, maar helaas zijn dat de minst gezonde noten (het zijn eigenlijk ook peulvruchten).

Koop ongebrande noten, anders hebben ze veel van hun voedingswaarden verloren en zitten ze vol olie door het frituren. In ongebrande noten zitten vele vitamines en mineralen, zoals vitamine B1 (nodig voor hersenen en spieren), vitamine E (heeft heel veel functies en dus erg belangrijk voor je lichaam!) en ijzer (nodig voor energie en groei) Ze houden ook je bloedvaten gezond, doordat ze veel onverzadigd vet bevatten.

Onze recepten!
In de meeste van onze recepten zitten noten. Het is een perfect ingrediënt om bijvoorbeeld bodems mee te maken of romig beslag. Voor onze pompoenbrownie gebruiken we amandelmeel. Check hier ons recept: https://www.thesugarfighters.nl/recepten/recept.php?recept=Pompoenbrownies